2013. június 10. 23:28 - self.destruction

nos.

az utóbbi napokban felhivták a figyelmemet arra, hogy kicsit jobban oda kéne figyelnem a dohányzási szokásaimra, mert fel fogok fordulni (mintha amúgy ez nem következne be, jah.) az mennyire, normális, hogy az embernek olyan érzése van, mintha a lélegzete elakadna valahol és csak nagyon ritkán jön össze olyan igazi mély lélegzet? mondjuk nekem ez kicsi korom óta így van és másoktól is hallottam már, szerintem normális. a légcsőgondjaim meg úgy 8kos korom óta megvannak,szal elvileg nem haldoklom nyugtassatok mar meg légyszi. ha 2-3 éve dohányzom és mostanára nagyjából napi 4-5 cigit szívok, de van, hogy 10et (ált. ha 6 órám van) és ehhez hétvégente szombaton elbaszok 2 dobozt azt nagyjából mivel lehet párhuzamba hozni? ilyenekre gondolok, hogy pl az olyan mint élni egy füstös nagyvárosban 10 évig, meg ilyenek.. érdekelne, mert leszokni nem akarok, jól éppen nem vagyok, de mindig is így voltam, mostanában, meg elkapott az érzés, hogy nincs kedvem 20 évesen elpatkolni, még egy 50 évet akarok azért élni, szóval mi a phasz one?
jah és amúgy vannak új barátaim, juhhé. de ezt majd elmesélem, meg a hozzá füződö, rómeó és júlia sztorit.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://damage0.blog.hu/api/trackback/id/tr276249754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucifer* 2013.06.10. 23:32:59

Hát.. Én napi 2-3 dobozt nyomtam évekig.. Tüdömnek nincs baja.. ;)

self-destruction 2013.06.10. 23:38:00

megnyugtató. :) jah, tüdődnek nincs azt tudom... ironikus.

Lucifer* 2013.06.10. 23:43:12

:) Mindenesetre..szerintem 4-5 szál nem vészes.. Asszem orvosilag sem ha nem vesszük tök szigorúan. Amugy meg.. Én is gyakorta védekeztem a dohányzás káros hatásai dumára a belváros ""ragyogó"" levegőjére...

self-destruction 2013.06.10. 23:50:17

szerintem sem, csak utóbbi időkben kezdtem bedurvulni, és asszem a 2 doboz mindennapossá fog válni, most, hogy szünetem lesz... modnjuk nem is biztos, mert kifogytam a lóvé tartalékaimból, szóval, lehet ez jótékony hatással lesz az egészségemre :D csak az a gáz, hogy telebeszélték a fejem és nem is annyira a tüdöm miatt aggódom, mert ott még sosem éreztem semmit inkább a gége/légcső rizikós, mert az alapból gyenge és ezen a féléves télen szokatlanul gyakran voltam beteg, szal nem vagyok annyira rendben mint azt szeretném. amúgy meg szerintem ebben lehet valami, meg eleve a többi dohányos is hozzá tesz, és ha nagyon okos akarok lenni, akkor kidolgozok egy elméletet arról, hogy a dohányos apám miatt kb. meg se kottyan nekem egy- két doboz, mert fejlett az immunrendszerem :D

Lucifer* 2013.06.10. 23:51:56

Hát.. Erre meg inkább orvos tud okost mondani.. Ha korrekt akkor normális választ, nem a sódert.. öö.. Nem vagyok én ehez elég okos.. ;)

self-destruction 2013.06.10. 23:56:14

én nem megyek orvoshoz fóbiám van ... de nem hiszem hogy errefelé lenne korrekt orvos, anyám mindig azt mondja, hogy addig élünk amíg orvos nem lát minket, és ebben van valami. múltkor is meghalt egy néni, pedig csak lassacskán járt, mert öreg volt, de még vagy 20 évet élhetett volna ha nem dumálják rá egy felesleges mütétre, szóval ez a véleményem az itteni orvoslásról. ez csak az én hülye elméletem volt, ettől te okosabb vagy szeirntem. ;)

Lucifer* 2013.06.10. 23:57:36

Na igen.. Nekem van jó orvosom.. De aki pl ALL-t kezelné az tuti kinyírna csak mert kemó kell baromságával.. no komment... :D :*

self-destruction 2013.06.11. 00:00:41

amúgy meg alap a kemó gyengíti az embert, akkor inkább forduljak fel, de amíg élek legyek kevésbbé szarul. jah, kb.. bee :* :D

Lucifer* 2013.06.11. 00:01:53

Na igen.. én is ezt mondtam.. Sokan meg azt hitték, hiszik hogy halni akarok.. Pedig francot.. Csak majdnem megpusztultam már a kezelésbe.. :/ beeee... :D:D :**

self-destruction 2013.06.11. 00:04:36

legtöbb ember nem gondol bele, hogy ez mivel jár, láttam kemó után embereket, többet is, nem néztek ki jól, nem is érezték jól magukat és úgyis eltávoztak innen szóval totál felesleges hülyeség szerintem. az.. beee :* amúgy vicces volt ezt szombat éjjel hallgatni nem tudtam eldönteni, hogy ezt egy enyhén becsiccsentett egyed érzi ennyire viccesnek, vagy komolyan vannak valahol a környéken birkák :D

Lucifer* 2013.06.11. 00:05:53

Na igen.. Nem tudják.. :/ Hm.. Nem jártam arra.. ;) asszem :D:D

self-destruction 2013.06.11. 00:11:13

nem. én meg úgy valahogy meg is békéltem vele, hogy egyszer így végzem, csak azért még van egy-két végrehajtatlan terv, kell az idő. kezeltetni minenesetre nem akarnám magam, ha úgy lenne. visszataszító volt az amit láttam. szerintem se, de azért válaszoltam :D :D

Lucifer* 2013.06.11. 00:12:20

Én se.. bár.. ha végszügséges és ugyis mindegy kb.. akkor menek vissza kezelésre.. Lehet meglepődtek.. :o %mrgreen%

self-destruction 2013.06.11. 00:15:55

de ha így nézzük végülis minden mindegy. nem akarok nagyon filozofálni, de asszem az emberek nagyon félreértelmezik az életet. átmelózzák átstresszelik és aztán meg halálos ágyon sírnak, hogy elbaszták, és akkor fel lehet dugni csúnyán mondva, hogy sose cigiztek, drogoztak meg piáltak, amúgy sem élünk már a szociban, manapság a tej valódi tehenet távolról se látott szal minden rákkeltő, túl van ez a cigis téma is tárgyalva. min? :D

Lucifer* 2013.06.11. 00:16:52

Túl.. Hagyjuk is, inkább rágyújtok.. ^^ Hogy beee-ztél :D

self-destruction 2013.06.11. 00:19:05

már én is késztetést érzek rá basszus, annyit kotyogok róla :D ja nem, nem hiszem, hogy hallották, sörfeszt volt, mi meg nem ott voltunk hanem szocis zöldséges raktárban.. meg szerintem nem lehettem aznap éjjel túl feltünö, ahogy elnéztem a sörfeszteseket hazafelé menet :D

Lucifer* 2013.06.11. 00:19:52

%mrgreen% :D:D

L 2013.06.13. 00:16:45

alkat meg mázli kérdése az egész. nemrég vittünk be egy pasit, aki sosem volt erős dohányos, és jó ideje már csak 1-2 naponta tolt el egy szálat, de 2 héten belül 2 érelzáródása volt, másodikra a szívében, szóval kapott egy szép kis infarktust. mások sokkal keményebben dohányoznak és mégis másba halnak bele. ha bajod lesz tőle, nem hiszem, hogy mostanában, és nem feltétlenül légzőrendszeri.

self-destruction 2013.06.13. 00:26:37

jah.. de az a baj, hogy bajom van, mármint évek óta folyamatosan olyan érzésem van hogy nem kapok levegőt.. és gecire zavar, nem is annyira a ráktól félek, csak idegesít, hogy nagyon ritkán tudok mély lélegzetet venni, folyamatosan úgy érzem, hogy megfulladok. amúgy lehet, hogy hyperventilláció miatt? mer asszem ez az egyetlen ésszerü magyarázat, nem hiszem, hogy a cigi lenne, kicsi korom óta ez a helyzet, ha az miatt van akkor amúgysem mostanában fogok felfordulni, mert passzív dohányosként is éltem 15 évet kb. és ez az érzés mindig megvolt.

L 2013.06.13. 00:40:18

nah, pont ez az, hogy ha régóta megvan a probléma, konkrétan korábbi, mint hogy cigizni kezdtél, akkor elég valószínű hogy nem az okozza. a hiperventilláció meg más. a passzív dohányzás mondjuk már esélyesebb magyarázat, de konkrétat egy felvétel tudna mondani a tüdődről, anélkül max találgatni lehet. de valamiért azt sejtem hogy nem tüdő-probléma. ha komolynak érzed, irány az orvos.

self-destruction 2013.06.13. 00:51:40

szerintem a cigihez ennek semmi köze, csak annyi szerepe van benne, hogy ilyen kaki tünetekkel nem esik jól a cigi sem, meg semmi se amit csinálok, mert elvonja a figyelmem. (mondjuk nem épp a cigizésről, itt olyanokra gondolok hogy beszélgetés, game, órák suliban meg hasonlók) jah, tudom, hogy más de tüneteimre kerestem rá, és ott semmi más nem ült csak ez, és az alapján ami oda volt írva, ha ez megint már akkor kurvajó mert mellé hiperventillálok is, vagy csak bebeszélem magamnak, de nem hiszem, mer ezek is mindig jellemzőek voltak rám. nem, nem tüdő, inkább valami légcső-féle maximum vagy én nem tudom, a tüdőm tájékán sose érzek semmit, meg eléggé tágul is ha lélegzem, csak állandóan olyan ézésem van, mint ha nem jutna el a levegő a kellő helyre, pedig de. szóval nem tudom, ha eddig eléltem vele ezután is el fogok, annyira nem vészes. tüdőröntgenem már volt, bár az még dohányzás előtt, de akkor már ugyanúgy megvoltak ezek a tünetek és nem találtak semmit, szal nemtom..

L 2013.06.13. 01:01:44

nekem torokgyulladásnál volt az, hogy baszottul nem esett jól, de aztán rágyújtottam, majd' megdögöltem közbe. a hiperventilláció pszichés alapú szokott lenni, de elég látványos. tényleg úgy érzi a beteg hogy mindjárt megfullad, és kapkodja ezerrel a levegőt, viszont ők feküdni szoktak, eléggé magukon kívül vannak. nemrég a triage-on karban hoztak be egyet. de szédülés, gyengeség, ilyesmi nem jár vele, igaz? most arra gondolok, hogy a szaturációd valószínűleg normális, mivel más tünetekről nem írsz. nem lehet valami pánikszerűség?

self-destruction 2013.06.13. 01:10:34

az is benne van, hogy a légcsövem megfázás miatt néhány éve nincs rendben és hiába voltam dokinál, szedtem gyógyszert, egyszerüen nincs rendben. igen tudom, és lehet is benne valami. az a helyzet, hogy nem vagyok látványosan idegbeteg, és lehet, hogy tudatalatt be vagyok pánikolva a matek miatt, mert lehet, hogy pótvizsga lesz belőle, és a jövendő életemre tekintettel + a jelenlegi itthoni szituáció nem tesz jót neki, meg pánikolok amiatt is, hogy milyen 2 éves szart találjak, szóval iskolai dolgokkal vannak gondjaim, de én valahogy ezt nem érzem.. mármint nem érzem, hogy ideges vagyok, meg hogy stresszelnék, de lehet, hogy tudat alatt mégis, és lehet, hogy kivált nálam valami pánikszerű dolgot. magamon kívül nem vagyok, feküdni sem fekszem, szal lehet, hogy ezt az opciót kizárhatjuk. szédülés/gyengeség volt az elmúlt napokban de nem olyan durván, szédülés az valamelyik nap előfordult, de nagyon frontérzékeny vagyok, úgyhogy az lehet amiatt is, gyengeség meg inkább kimerültség, ami szintén az időszak átka, mert ilyenkor ez elő szokott jönni. szóval marad a pánik.

L 2013.06.13. 01:19:17

mi a baj vele? erre nem mondott semmit a doki, hogy hogy tedd rendbe? lehet pszichoszomatikus tünet, simán előfordulhat hogy nem érzel semmi nyomást, stresszt, akármit, de a szervezeted produkálja magát. ilyen formában jön ki. viszont a szédülést és a gyengeséget nem fognám kizárólag a frontra, vagy a kimerültségre. persze okozhatja az is, de így összerakva nem néz ki szépen. ezt is okozhatja a stressz, fronthatásra meg felerősödik, gondolom... mindenesetre valami egyértelműen nincs rendben. asszem a helyedben megvárnám, javul-e a tanév végeztével [olyan 1-2 hetet adnék neki], és amennyiben nem, elpanaszolnám a házidokimnak.

self-destruction 2013.06.13. 01:28:11

nem mondott, csak mindig felírt valamit, és jógyerek módjára beszedtem, aztán jobb lett, de sosem jött teljesen rendbe, szóval így leszartam. mondjuk cigi mellett is simán elviselhető volt ez az egész, csak az utóbbi időkben érzem szarabbul magam, szóval lehet, hogy a szervezetem okozza az egészet a nyomás miatt. szerintem akkor ez nagyon tudat alatt megy nálam, nem szoktam idegeskedni, nem vagyok ehhez hozzászokva, és lehet, hogy nálam ez az egész így jön ki, mert most sem agyalok rajta, mégis érzem, hogy valahogy nem vagyok jól, és semmi ésszerű magyarázata nincs az egésznek. megvannak ezek a tünetek nagyon rég, de sosem idegesíettek ennyire, most meg kifelyezetten irritáló, úgyhogy valami van. várok néhány hetet, míg lezárják minden jegyem, meg minden lecseng aztán meglátjuk lehet, hogy kicsit felenged és max. csak annyira leszek szarul, mint eddig. remélem, mert dokitól rettegek, az az egyetlen dolog a világon , ezzel vagyok úgy, hogy inkább a halál, szóval remélem, hogy jobban leszek, vagy mindenki elkezdhet gyüjteni a koporsómra mert kezeltetni magam meg pusztán kivizsgáltatni az amit gyülölök, főleg, hogy tudom milyen csodás az itteni orvoslás.

L 2013.06.13. 01:32:56

heh, de miért félsz ennyire a dokitól? ez még konkrétan csak nem is fájna...

self-destruction 2013.06.13. 01:35:19

jézus én itt írok regényeket, de fasznak? :D gyerekkori dolog, bennem maradt, fájdalmat jól bírom, a tudata annak, hogy nem vagyok jól, vagy hogy valami bajom lehet az aggasztó.

L 2013.06.13. 01:37:29

jóvammá, csak a lényegre koncentrálok ^^" hát igen, lehet, hogy szar, de inkább ez, mint később egy nagyobb baj.

self-destruction 2013.06.13. 01:42:50

én nem is szóltam be :D csak nyers vagyok, mint mindig :D van benne valami, de szerintem ezzel amúgysem tudnának mit kezdeni, nem olyan, hogy "jé, ha nem fordulok addig fel, akkor 10-20 év múlva talán lesz új vesém" szóval ez, hogy nem hiszem hogy gyógyítható lenne ha van is valami gáz, ha belegondolsz az sem megoldás, hogy vki 10-20 évet vár egy transzplantációra. eddig még minden kezelés valahol kudarcot vallott, legalábbis az én esetemben minden mindig csak nyűglödés volt és hát úgy inkább nem akarok róla tudni ha van is valami. de valahogy nem hiszem hogy lenne.

L 2013.06.13. 01:49:12

tudom. de ennek ellenére érdekes, hogy kevesled a szöveget :) nem tűnik komolynak, pont ezért érdemes tudni, hogy mi az, akkor könnyebb kezelni.

self-destruction 2013.06.13. 01:52:29

érdekes? :) lehet, hogy igazad van, nem tudom, meglátom mi lesz, attól függ mennyire fog javulni, vagy, hogy fog-e egyáltalán. (baszki, aludnom kéne, jah.)

L 2013.06.13. 01:53:22

hát.. jah. nekem is, 3-kor ébresztő *kínjában röhög*

self-destruction 2013.06.13. 02:04:18

szerintem nem is éri meg aludnod :D de nekem viszont kéne. megy minden az idegeimre már lassan. mondjuk most épp kezdek jobban lenni, lehet, hogy az a baj velem, hogy sok mindent elfolytok és mindig ilyen hülyén jönnek ki rajtam az érzéseim. úgy értem az idegi meg a lelki gondjaimat nem adom ki, és fizikailag érzem magam miattuk szarul. megyek asszem aludni, lehet, hogy a holnap szebb lesz. :D

L 2013.06.13. 02:07:41

hát én is. pedig igazad van, ennyi időre nem éri meg lefeküdni, de én naiv vagyok ^-^

self-destruction 2013.06.13. 02:09:41

nembaj a naivitás optimizmust okozhat ^^ aludjunk.
süti beállítások módosítása